onsdag 6 april 2016

Vecka 41.

v41

onsdagen den sjätte april - dagen för BF och hittills ingen skymt av Semlan. Känns emellanåt som att det är hittepå och trams att vi ens ska få någon bebis. Lite samma känsla som i början när det kändes som att en inte ens var gravid för en kände liksom ingenting. Jag har verkligen ingen lust att åka in för tillväxtultrat imorgon, konstigt nog. Hela graviditeten har jag sett fram emot ultraljuden, för då har vi ju fått se vårt lilla bakverk, men nu hade jag hellre haft Semlan på utsidan.

om jag går över tiden (det kan vi ju inte säga än, finns ju en del hoppfulla små timmar kvar av dagen) hoppas jag att jag inte går över så länge, för jag känner redan nu att bitterheten inte är så långt bort. Helt onödigt, jag vet. Men så är det. Blir så avundsjuk på alla som får sina bebisar nu. Jag vill också. Inte ha deras bebis, men du förstår. Min egen.

jahapp, om vi ska lista mitt mående under föregående vecka då: ont i fogarna, halsbränna och dålig sömn. Som vanligt. Semlan verkar dock bumbla på nästan mer än vanligt, men neråt verkar hen inte vara på väg ännu. Jag var på riktigt dåligt humör imorse (kan bero på de tre upphackade timmarna sömn jag fick) och spatserade mest runt i huset och yttrade obsceniteter. Hoppas på en bättre dag imorgon. Hoppas vi snart är tre mänsklingar i familjen på riktigt.

41

2 kommentarer:

  1. Du är så grym som kämpar på trots ryggont och minimal sömn. (Förstår att det inte finns så mycket annat att göra eftersom det inte går att kasta in handduken :P) Men snart, snart, snart får ni er belöning <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för peppen! Ja, och den belöningen är ju faktiskt värd allt väntande och lidande <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).