söndag 17 april 2016

Semlan som blev en Tova.

tova

den nionde april kom hon, efter igångsättning och sexton timmars förlossningsarbete som slutade med ett akut snitt. Vid den långdragna förlossningen drog vi båda på oss en infektion och fick ligga på varsitt håll, jag på BB och hon isolerad nere på barnavdelningens intensivavdelning. Det har varit mediciner, sondmatning och en riktig helvetes vecka innan vi äntligen fick helgpermission igår och fick åka hem. Nu låter vi henne bestämma rytmen på dagar och nätter och förhoppningsvis blir vi utskrivna från barnavdelningen vid återbesöket imorgon.

jag har begärt ut alla mina förlossningspapper, så en förlossningsberättelse kommer att komma, vet inte när exakt.
Men den kommer. Ta hand om er!

14 kommentarer:

  1. Åh, vilken hård början. Hoppas innerligt det bara går uppåt nu. Stort grattis till er alla tre, kram.

    SvaraRadera
  2. Tuff början men nu hoppas vi det blir fint framöver. Stort grattis hon är helt bedårande. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, fy. Tycker vi är värda en smooth ride efter denna pärs. Tack och kram tillbaka!

      Radera
  3. En fin flicka blev det och skönt att ni har fått komma hem <3

    SvaraRadera
  4. Ett stort, stort grattis till er lilla Tova! Mår ni bra nu? Har följt er via ditt instagram-plugin här på bloggen men har inte kunnat skriva något eftersom jag inte har appen. Så fint att ni äntligen fick träffa er tjej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Ja, nu är vi till det närmaste helt friska. Jag äter en medicin veckan ut och efter det är också jag tillbaka på banan :) ja, verkligen! <3

      Radera
  5. Oj vilket äventyr men fy vad glad jag är att ni båda är okej! Nu kan det bara bli lugnare och härligare framöver :) Hoppas ni får tid att njuta lite och bara kramas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag önskar ingen samma start som vi fick. Absolut, lite vakennätter och liknande får en ta i början ;) <3

      Radera
  6. Åh, tufft på många sätt. Är glad att ni mår bra nu och får börja lära känna varandra i lugn och ro. Önskar er all lycka till i ert gemensamma liv. Grattis till Tova!

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).