onsdag 30 mars 2016

Vecka 40.

v40

jahapp, så var den äntligen här - graviditetens (förhoppningsvis) sista vecka! Sju dagar kvar till BF och cirka noll känningar inför att något skulle vara på gång. Eller, ja. I morse hade jag någon liten smärta som kändes lite annorlunda än något jag känt tidigare, men det gick över efter Panadol och vila. Under dagen har jag inte känt av något annorlunda alls. Tänker mig att det liksom ska kännas något. Nåja, det visar sig. Magen är, som jag tidigare nämnt, för stor för alla mina byxor och därför har jag flyttat in i Samis mjukisar permanent. "Your sweatpants are all that fits me right now" sa jag och drog dem på mig.

mitt mående under föregående vecka då? Som vanligt, typ. Halsbränna och ont i fogarna. Sover väldigt dåligt och kan vara vaken cirka tio gånger under en natt utan någon desto större orsak. Måste förstås springa på toaletten tre-fyra gånger om natten, brukar passa på att smörja bristningarna på magen när jag väl är uppe och ränner, då de kliar något infernaliskt just nu. På fredag har vi besök till BB-barnmorska inbokat och sedan är det inte länge kvar. Så underligt.

Semlan försöker ta vara på all sin livsyta i magen genom att stretcha ut både till höger och vänster, tycker hen kunde försöka simma neråt istället just nu. Det börjar ju bli dags, kan en ju börja påstå. Hördu, lill-Semla, du har mycket mer plats att sträcka på dig utanför magen. Kom igen nu! Jag hoppas att det här är den sista veckouppdateringen för den här graviditeten nu, förhoppningsvis har vi Semlan i famnen inom kort!

40

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).