tisdag 29 mars 2016

Kaptenens logg: 29032016.


lägg muspekaren på bilden för att se lite hur rummet kommer se ut när det är klart.

så har vi kommit lite framåt på bygget igen. För att få den vedeldade köksspisen på plats behöver vi sätta in klinkers och kakla och sen är det i princip bara att ställa den på plats! Vi kan också börja göra färdigt väggarna där köket ska bli. Kommer bli så fint! Om vi nu inte ligger på BB på fredag (mest troligt inte), ska vi åka in till stan och välja klinkers och kakel. Roligt, men samtidigt känns det svårt, då kaklet över köksspisen ska vara samma som vid köksbänkarna. Nåja. Vi vet ju i alla fall att vi vill ha det ljust och rätt neutralt, så vi får väl gå lite på känsla där. Dessutom blir köksinredningen vit och så även väggen vid spisen, så det borde ju vara lätt att matcha.

ja. Så, som du säkert förstod, har Semlan inte bestämt sig för att komma ut riktigt än. Jag fortsätter dricka mitt hallonbladste, gunga på pilatesboll och promenera lite. Fick ju sammandragningar av promenader förut. Det får jag uppenbarligen inte längre. Känns just nu som att Semlan stannar i magen till julafton, har inte märkt av att hen skulle vara så sugen på att säga hej till världen utanför. Börjar bli trött på att vänta (eller "urväntager" som en kan säga på ren åländska)! Imorgon går vi in i vecka 40 och det är då endast 7 små dagar kvar till BF. Håh. Hoppas hen bestämmer sig för att komma senast då.

6 kommentarer:

  1. Var har du köpt hallonbladsteet? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. på Life, tror jag Sami hittade det - annars borde det finnas i vanliga matbutiker också :)

      Radera
    2. Tack!
      Hoppas Semlan inte bestämmer sig för att stanna alltför länge till i magen nu :)
      Och jo, vad fint ni får det!

      Radera
    3. nej, det hoppas jag verkligen inte - jag börjar bli trött på att ha ont och vara så otymplig hela tiden. Dessutom vill jag ju snusa bebisnacke!
      tack! :)

      Radera
  2. Jisses vad fint det kommer bli! Så fint att få följa ert projekt medan jag sitter här och drömmer så jag dör om hus och trädgård. Lycka till med lillsemlan!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag tror och hoppas också på det! Hoppas du får uppfylla dina drömmar snart :)
      Tack!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).