fredag 11 mars 2016

Hanna och sovgropen.

grop1
grop2

okej, det förstår väl jag med att jag egentligen inte kan låta bli att göra ett avtryck på sociala medier under två dagar i rad, i mitt höggravida tillstånd. I do get that (= dagens uppdatering). Men. Jag ligger mest i min grop i sängen just nu. Hemskt svårt att stiga upp och ännu svårare att hållas uppstigen. Bebis hålls på insidan ännu, praktiskt nog, eftersom allt jag vill är att sova och äta. Jag är som en bebis just nu. Jag och Sami pratade om att Semlan verkligen kan komma när som helst, kanske redan nästa vecka om det är så och Samis chockade respons var "men vem är redo för det?". Ja, ingen. Alla. En kan inte riktigt veta förrän det är dags. Eller ens då. Jag som inte har så mycket annat att göra på dagarna än att äta och sova och försöka förbereda mig mentalt är kanske lite mer redo än han som jobbar som vanligt. Troligen.

nåja, nu när jag faktiskt stigit upp idag (vilket jag måste göra eftersom jag sovit i någon konstig ställning med nacken och därför har fått huvudvärk) ska jag duscha, läsa lite bloggar och när Sami kommer hem ska vi sätta fast babyskyddet i bilen och sedan åka till Hammarland på middag. Känns som lagom sysselsättning för dagen.

2 kommentarer:

  1. Haha menar du att folk redan skrivit och undrat om du fött under de två dagarna? :D Spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, nej, inte än - men det är ju alltid bra att helgardera sig ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).