lördag 5 mars 2016

En avcheckad lista.

sheepahoy
Semlans första gosedjur. Oväntat att det blev ett får. Eh.

känns som att vi har varit igång hela dagen idag. Det kanske stämmer, fast dagen är ju inte slut än även om jag och min trötta kropp tycker det. I morse åkte vi iväg på ärenden så tidigt som vi bara kunde och har nu införskaffat allt utom badbaljan till Semlan. Den skulle butiken få in nästa vecka, så Sami får åka via och införskaffa den då. Vi har skaffat ett större sopkärl till toaletten (så vi får rum med mer än en blöja i taget i den), madrasskydd och bäddset till spjälsängen, mindre handdukar, mobil till barnvagnen och sådant där. Det mesta hade vi ju på grej sedan innan.

har idag gått mer än de senaste två veckorna tillsammans ungefär, och det känns. Tänker inte göra så många knop mer idag, utan mest vila kroppen. Höfterna värker lite överjordligt, om jag nu ska uttrycka mig så pass rumsrent. Kanske jag orkar bädda vagnen färdigt och hänga dit mobilen innan jag går i ide för den här dagen? Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).