tisdag 1 mars 2016

Den första.

marspannkaka

idag är det första mars och därmed första dagen i den första vårmånaden. Vintern är slut! Hurra, hurra! Förra året vid den här tiden var det öppet vatten, torra vägar och solsken. Idag är det småkyligt, snötäckta marker (nåja, fläckvis i alla fall) men dock sol. En får vara glad för det lilla. Jag längtar till att snön smält bort och trappan är så torr att jag kan sitta på den i solen och dricka mitt kaffe, få någon liten fräkne på näsryggen. Hoppas det händer snart. Jag har faktiskt inte så många ensamma dagar, där jag kan chilla hur som helst, kvar. Det känns lite ... underligt. Ja. Det är nog rätt ordval.

4 kommentarer:

  1. Jag längtar också tills det blir varmare så att du kan komma och sitta med mig och elma på uteplatsen och dricka te :)

    SvaraRadera
  2. Så mycket vårpepp i det här inlägget! Snaaaart :D

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).