fredag 18 mars 2016

Bered en väg för en ny egoism.

DSC_4787brbrbr
20012016.

först och främst vill jag inleda detta inlägg med följande: BLÖRGH! Så. Nu när jag fått det ur mig: Har sovit som en påse sopor under ungefär hela veckans nätter och inatt var det extremt. Var sjukt varm och svettig och kissnödig och obekväm och fick ont i ena höften och sen i andra höften och det ledde till ett himla vridande, eftersom jag bara kan sova på sida. Längtar efter att få sova på rygg eller mage. Sov alltid på mage förut. Dessutom sprattlade Semlan på som en himla lax i magen, så att somna om snabbt var ju bara att glömma. Lilla, lilla Semla, kan du inte vänta med discodansen tills du är på utsidan?

steg upp fast jag var sömnbrist-yr, var så hungrig att det kändes som att magen skulle vända sig ut och in (okej, det var möjligen en för grafisk beskrivning, men nu kör vi på det) och nu sitter jag här, framför datorn, och funderar på snön som emellanåt faller ner från himlen. Ville ju ha vår och det här är väl ett typiskt början-på-vår-väder, så jag får väl vara nöjd med det. Tror jag ska försöka ta en tupplur på någon timme om en stund, brukar fungera ganska bra. Om ingen granne börjar såga med motorsågen vid knuten, förstås. Skulle ju vara typiskt.

för att gnälla lite till kan jag berätta att alla mina kläder för underkroppen börjar bli för små, till och med mammabyxorna och -tightsen jag införskaffade i början av graviditeten. Magen får helt enkelt inte rum under mudden. Känns ju sjukt oflexibelt av klädtillverkarna att göra muddarna så pass stumma som de är. Är ju inte som att jag kan köpa en större storlek byxor för att få en större mudd, för då sitter byxorna ju inte bra. Dessutom lär jag ju inte köpa något nytt gravidplagg med cirka tre veckor kvar av graviditeten. Får väl gå utan byxor helt enkelt. Hej i-landsproblemen!

2 kommentarer:

  1. Så kände jag med när mina tights blev för trånga i slutet, att det är ovärt att köpa nya precis innan bf >_< Så då bodde jag i mina baggyjeans i storlek 40 ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har ju knappt något som passar! Blir så himla frustrerad! :(

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).