måndag 7 mars 2016

07/03/2016.

30dgr

idag är det den sjunde mars, vilket betyder att igår var det exakt en månad kvar till BF. Så sjukt. Om jag ska följa min gravid-app i telefonen så har 89,3 procent av graviditeten passerat och vi har lyckats checka av nittiotvå procent av checklistan. Kvar på listan är att packa klart BB-väskan, men det är lite svårt ännu eftersom jag till exempel använder min tandborste alla dagar. Jag vet ju att det finns en risk att Semlan kommer både före eller efter BF, men det är ändå skönt att ha ett datum att räkna ner till. Tänk att det snart är dags!

tycker ni kan fortsätta gissa om Semlans födelse på det här inlägget (kom ihåg att ange din e-post så jag kan kontakta dig om du "vinner"). Mer information som kan behövas finns i inlägget. Så här ser gissningarna ut hittills:

Maija (mormor)
Åsa
Tom (morbror)
Yvonne
Kirsti (farmor)
Kerstin
Petra
Anna
Cilla
30 mars
31 mars
2 april
4 april
7 april
8 april
10 april
11 april
12 april
Flicka
Pojke
Flicka
Flicka
Pojke
Flicka
Pojke
Flicka
Flicka
51,5 cm
51 cm
49 cm
50 cm
52 cm
51 cm
50 cm
51 cm
51 cm
3450 g
3548 g
3100 g
3600 g
3256 g
2950 g
3740 g
3610 g
3545 g

6 kommentarer:

  1. Ett tips kan ju annars vara att köpa en ny tandborste att ha i väskan. Här blev min hemma nämligen då jag på natten vi åkte in inte alls tänkte på att den skulle ner i väskan >_<

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag har en i förpackning hemma som jag tänkte att jag kanske skulle packa ner, det känns ju smart kanske :D

      Radera
  2. Så häftigt att det är så nära nu! Hur lång väg har ni till sjukhuset?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Just nu har vi väldigt kort väg till sjukhuset och det känns rätt bra - i vanlig trafik tar det kanske runt 15 minuter att köra dit :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).