onsdag 24 februari 2016

Vecka 35.

v35

så kom den trettiofemte veckan och jag känner mig mer och mer som en boll. Har numera problem att få fast vinterjackan, jag hoppas att våren kommer snart så jag kan gå med tjockare huvtröjor istället. Är ju inte direkt som att jag fryser ändå. Eh. Är varm som en bastu på kvällarna (är det månntro bebis finska gener som kräver detta?) och svettas på nätterna. Annars kan jag inte säga att det blivit vare sig bättre eller sämre med måendet. Har fortfarande en någorlunda hanterbar halsbränna, foglossningssmärtor i bäckenet och emellanåt ryggvärk.

Semlan verkar trivas sittandes med huvudet under mina högra revben och det gör det väldigt svårt för mig att sitta, då liksom bebisen tar emot när jag böjer mig. Får se, ultraljudet i vecka 37 närmar sig med stormsteg och där får vi väl egentligen reda på hur saker och ting är tänkta att göras förlossningswise. Jobbigt, tycker jag som är lite av ett kontrollfreak och gärna hade haft klart för mig nu vad som kommer att ske.

sedan förra veckan har jag även börjat ta järntabletter varannan dag, då värdet har sjunkit rätt mycket sedan för två veckor sedan. Det är lite för tidigt att säga om det hjälper än, dock. Idag är det 42 dagar kvar till BF och 5 dagar tills min mammaledighet börjar. Spännande tider!

35
2535

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).