måndag 29 februari 2016

Kaptenens logg: 29022016.

härrå

februari har känts oändligt lång i år, inte bara för att månaden detta år har en extra dag. Jag längtar efter solen och våren och blommorna, som alltid vid den här tiden av året. Idag börjar ett nytt kapitel i mitt liv: mammaledigheten. Får se när Semlan kommer till sist ändå, ifall hen vänder sig rätt väg och möjligen blir ett aprilbarn som beräknat eller om hen fixerat sig med rumpan neråt och kanske blir ett marsbarn genom snitt. Nästa vecka får vi antagligen höra hur det blir. Hur som helst är det idag trettio vardagar (och trettiosju alldagar *) innan beräknat datum.

det mesta är fixat inför Semlans ankomst, kommer hen tidigare så ordnar det sig. Mentalt kanske vi inte är helt redo än, men blir en verkligen det? Tänker att det ordnar sig. Andra har ju klarat det. Vad jag har tänkt spendera min första mammalediga dag med? Titta klart på filmen jag spelade in på Spin igår, äta apelsiner, lyssna på podcasts och vila. Vaknade med relativt lite foglossningssmärtor idag och försöker att undvika att sitta med benen i kors och så vidare. Skulle gärna kunna gå på en liten promenad igen snart, men det kanske bara är önsketänkande.

nu: soffläge!

* ja, jag hittade visst på ett eget ord där, men jag antar att du förstår vad jag menar.

2 kommentarer:

  1. Nej, jag tror inte man någonsin blir helt mentalt redo för ett barns ankomst utan man får ta det som det kommer även om det kan vara svårt för en person med kontrollbehov som mig >_< Men det går braa tillslut ändå :)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).