onsdag 3 februari 2016

Kaptenens logg: 03022016.

s1
s2
igår var det vår, i natt har det snöat.

gårdagen tog en annorlunda vändning, Sami packade klart, vi kramades ordentligt hejdå hemma och sedan skjutsade jag honom till flygplatsen. Där kommer en fram och frågar "du ska väl inte till Helsingfors?" och det skulle han ju. Flyget till Helsingfors var inställt och skulle gå först 09:50 nästa dag, men från det fanns det ingen chans att han skulle hinna med nästa flyg till Prag. Han hade då fått mellanlanda och vara framme i Prag halv sju på kvällen. Därmed hade han missat första dagen av en tvådagars konferens och dessutom fått sitta på flygplatser hela dagen, så han stannade hemma istället. Tråkigt för honom, för jag vet ju att han sett fram emot det. Till och med lite tråkigt för mig, för jag hade haft en dålig dag helt i onödan men ändå planerat in saker så jag skulle klara mig själv. Snopet, helt enkelt.

nåja, det mesta jag planerat är ju ändå på dagtid, så jag kan ju ändå genomföra planerna. Alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).