fredag 26 februari 2016

En dag i vardagen.

st1
st2

för några dagar sen tyckte jag att det kunde få vara vår, idag snöar det igen. Stora fluffiga flingor faller från himlen och gör marken alldeles vit igen. Wäh, säger jag, för att försöka hålla någon slags städad nivå i vardagen. Talgoxarna sjunger i alla fall om våren så det hörs in genom fönstren, så det kan ju inte vara så himla långt bort ändå. Det är ju ändå mars på tisdag.

igår levererade jag diverse drycker (mjölk och juice) till Bussö och tog med mig Emil tillbaka till Södersunda. Vi hade nämligen bestämt att torsdagskvällen skulle vara biokväll. Vi såg Deadpool och den var väldigt bra. Tur det, för jag höll på att avlida i Savoys obekväma stolar. Min kropp i trettiofemte veckan är inte att leka med. Eh.

hittills idag har jag ätit frukost med Emil, sorterat babykläder, spelat Kalaha och vid lunchtid kom mina föräldrar även hit och hade pizza med sig! Väldigt bra timeing, jag hade precis börjat fundera om jag kanske var lite hungrig igen. Mycket lyckat! Parenteserna (föräldrarna) tog Emil med sig och åkte vidare till staden och jag har läst ikapp lite bloggar och känt mig lika seg som Elvis på bilderna ovan (han ligger nu på exakt samma plats, men nu snarkar han också som en liten farbror). Tänkte precis nu äta en apelsin och sen pyssla lite med BB-väskan.

mer spännande än så tror jag faktiskt inte att det blir idag.

2 kommentarer:

  1. Du är i vecka 35, man behöver faktiskt inte ha mer spännande dagar än såhär då :p

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).