måndag 15 februari 2016

Dimman och drömmen om våren.

äs1 äs2

var gräsänka under senare delen av lördagen då Sami stannade på bygget över natten (han sov alltså i lilla stugan där vi brukar sova på semestern). På söndag morgon körde jag ut i den mjölkigaste dimman på länge, ända tills jag kom till Lumparsund, där klarnade det och jag såg längre fram på vägen än 500 meter. Skönt. I Ängösund (se bilderna ovan) finns knappt någon is kvar. Hoppas det blir vår snart.

har ingen bild på det, men på huset är två av de sneda fönstren monterade. Det tar sig!

4 kommentarer:

  1. Låter roligt när man skriver det i text att fönstren är sneda, är det nått att eftersträva? ;) Men jag vet ju vad du menar med sneda fönster :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja ;) känns lite fel att kalla dem "triangulära" också för de är ju inte det. Kanske "vinklade" skulle vara mest sanningsenligt ;)

      Radera
    2. Kanske, eller så får sneda funka ändå :P

      Radera
    3. jaa, man behöver inte vara så korrekt ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).