måndag 1 februari 2016

Den här veckan och sådant där.

05022015
05022015.

första februari och tjugonio dagar tills min mammaledighet avlöser min arbetslöshet. Sextiofem dagar till BF. Om några dagar blir jag även gräsänka för en halv vecka framåt, Sami ska på arbetsresa till Tjeckien. Jag ser inte direkt fram emot det, vet ju hur det var förra året (dag 1, dag 2, dag 3, dag 4 och dag 5). Dock var jag inne på mina sista dagar på ett förordnande, ensam på avdelningen och körd i väggen av chefen. Så. Den här gången kan bli bättre.
Den här gången blir Sami inte borta hela arbetsveckan heller. Dessutom är jag kanske lite bättre förberedd den här gången också, har planerat in lunchdejt, besök hos Anna och förhoppningsvis en sleep over med Emil. Har fundilurat ut vad jag ska laga för middag och att jag tänkte försöka mig på att baka fastlagsbullar. Får se hur det går, har lite svårt att både gå och stå just nu i och med foglossningen, men det löser sig. En kan ju baka sittandes på en stol också. Kanske.

ikväll ska vi på vår första förberedelsekurs för blivande föräldrar. Spännande!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår inte varför det ska vara nödvändigt att skicka dem på arbetsresor så långt bort!! :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. antagligen för att det är "roligare" för dem att åka längre bort ;) mindre roligt för oss som blir hemma!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).