onsdag 27 januari 2016

Vecka 31.

v31

onsdag igen och veckobyte igen, idag går vi in i den 31:a veckan och enligt appen på telefonen är det exakt 70 dagar kvar till BF (= beräknad födsel)! Jag har haft besök av foglossningen, ryggvärken och halsbrännan under veckan (får kanske skylla mig själv med halsbrännan, jag kunde ätit mildare mat). Dessutom märker jag att jag blir mer och mer känslig och inåtvänd om dagarna, antar att det är naturligt. I övrigt mår jag helt okej, är lite förvirrad och har skumma drömmar men det är inte så mycket värre än hur jag är som o-gravid.

idag var vi till barnmorskan igen, lyssnade på Semlans hjärta och mätte det som ska mätas. Fick även ett papper om förlossningsplan som vi ska börja kika på, först ska vi gå på förberedelsekurserna som börjar på måndag. Pirrigt.

Anna tog sig an att vara min guide i bebisdjungeln och har publicerat följande inlägg för att styra mig på rätt: Användbart eller onödigt del 1 och del 2 / I min skötväska / Bra att ha hemma. Tycker de är mycket informativa och jag kommer använda mig av dem som checklista när vi ska införskaffa bebisgrejer!

31

2 kommentarer:

  1. Ska ta mig an BB-väskan snart. Hade hoppats på att hitta listan jag skrev när den packades men den är försvunnen så ingen hjälp där, får försöka minnas ändå :p

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).