onsdag 13 januari 2016

Vecka 29.

v29

sjuttio procent av graviditeten har passerat och vi har således stigit in i den 29:e veckan och 8:e månaden. Förra veckan kändes extremt lång, men annars har det mest slirat fram. Semlan bökar på i magen och jag har faktiskt börjat uppskatta det mer än att jag mest tycker att det är obehagligt. Har haft ont i ryggen som en vettvilling, men det verkar avhjälpas med att sova med kuddar. Visste det egentligen, men orkade inte tänka så långt.

lite foglossning har jag börjat känna av också, men inte så att det är jobbigt ännu. Har ju alltid lite ont i alla leder och sådant, så det är inte så jättestor skillnad. Tröttheten, däremot. Det är nästan den som är värst, känner att det är tur att jag inte har någonstans jag behöver vara om morgnarna nu. Vet dock inte om jag är trött på grund av graviditeten eller för att min hypotyreosdoktor håller på och höjer medicinen som aldrig funkat för mig och sänker den som fungerat. Hm. Logiskt.

29

nu när det har gått en tid och det börjar finnas lite bilder att jämföra med, slänger jag in en bild från vecka 19 och en från idag, vecka 29. Vilken skillnad tio små veckor gör (cirka tio veckor till och så är Semlan här!):

v19v29

4 kommentarer:

  1. Verkligen stor skillnad på de där tio veckorna! Helt galet hur fort tiden går helt plötsligt efter att ha sniglat sig fram de första 12. Så var det i alla fall för mig och what, drygt tio veckor kvar! Har ni börjat handla vagn och spjälsäng och sånt där än?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! En märker det ju inte själv såhär dagligen, eftersom att en ändå går med magen hela tiden. Ja, vecka 20 till 28 tyckte jag gick hur snabbt som helst, men nu har det börjat sakta ner igen :(
      Vagn hade vi turen att få begagnad, så den har vi hemma! Spjälsäng tänkte vi börja titta efter second hand nu så småningom :)

      Radera
  2. Åååååh, mysmage ♥ Jag saknar min kula så att jag nästan blir lite gråtfärdig :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaa! ♥ hahaha, du får stoppa en kudde innanför tröjan för önskad effekt ;) jag längtar nu mest efter att mini ska komma uuuuuut!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).