onsdag 6 januari 2016

Vecka 28.

28

den tjugoåttonde veckan är här och jag blir bara tröttare och tröttare. Har väldigt svårt att stiga upp vissa dagar och ligger gärna och drar mig några (!) timmar. Har också börjat känna av lite mer värk i ryggen, speciellt på morgnarna. Halsbrännan är värre vissa dagar och lindrigare andra, som vanligt. Annars mår jag egentligen oförskämt bra, har till och med kunnat börja dricka lite kaffe igen. Dock gör fortfarande tanken på smält ost mig illamående, alltid är det något.

ringde till mödravården igår och hörde om mina resultat på sockerbelastningen och fick veta att de var bra. Har alltså inte dragit på mig någon graviddiabetes. Puh. Imorgon ska vi på besök till barnmorskan igen, tycker det är ett himmelens springande hela tiden. Nu lär det snart bli tätare och tätare mellan besöken också. Hm. Nåja, det är ju alltid trevligt att få höra Semlans hjärtslag, så helt onödigt känns det ju ändå inte.

v28

4 kommentarer:

  1. Fina, fina du! Skönt att sockerbelastningen var bra :) Och jag tycker tvärt om att jag varit så lite hos min barnmorska. Har varit där en gång hittils och har inte nästa besök förrän i vecka 25. Hon har inte ens vägt in mig än så jag antar att jag kan bli hur stor som helst utan att hon har någon riktig aning om det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, verkligen. När det kan vara helt symptomfritt känner en ju alltid sig lite osäker!
      Nämen, vad underligt! Tror vi hade varit på två ultraljud och kanske tre besök till barnmorskan i vecka 25 redan, kanske vi kan byta lite så du får vartannat av mina besök? ;)

      Radera
  2. När man väl var där och skenade så kände jag också att man inte gjorde just nått annat. Men såhär i efterhand så tycker jag att det var bra att man sprang dit så ofta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är ju aldrig ovärt på det viset :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).