fredag 15 januari 2016

"Vargen ylar i nattens skog,
ylar av hunger och klagan."

pups

tänker varje kväll "imorgon tänker inte jag stiga upp före tolv" och idag steg jag upp före åtta. Jahapp. Det går helt enkelt inte att ligga kvar och försöka somna om när en är så himla hungrig. Varför jag tänker att min dag lika bra kan börja vid tolv är för att jag inte kommer på vad jag ska fördriva tiden med. Det snurrar i skallen, men försöker jag fånga en tanke - så rymmer den så jag aldrig når den igen. Nåja. Jag vet i alla fall att jag ska sopa fram min bil idag. Kan bli spännande. Har inte sett den sedan förra helgen, för den har gått och gömt sig under cirka en halvmeter snö. Kanske det inte alls är samma bil jag parkerade i söndags kväll? Mysteriet tätnar!

angående rubriken: det är alltså jag som är vargen. Eh.

4 kommentarer:

  1. Åh, fina vargvisan, och fina katt-tassen. Jag kämpar tvärt om med att vakna såhär års! Vill bara gå i ide till april <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Mina favoriter <3 skoja inte om det! Skulle jag inte vara så himmelens hungrig på morgonen så skulle jag absolut inte alls stiga upp ;)

      Radera
  2. Här var det samma bil under snön i alla fall ;)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).