måndag 4 januari 2016

Så kom snön.

ms1
ms2
ms3

under gårdagens kväll vräkte det ner snö, och mer kom det under natten. Jag hade egentligen nöjt mig med lite frost i gräset, men tio centimeter pudersnö är förstås inte heller fel. Det ska ju kännas att det är vinter, va? Tror vi får gräva fram snöskyffeln i garaget, så vi inte gör en favorit i repris och fastnar nere i grindhålet med bilen i år igen. Eh. Skönt att det blev lite ljusare ute med den här stora reflexskärmen på marken! Även om sista bilden här ovan kanske förmedlar något annat, så verkar Molly gilla snön. Hon gräver och skuttar omkring i den och vill att en ska kasta snöbollar åt henne. Lilla knasluvan.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder och söt katt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tackar och Molly erkänner att hon är lite smickrad :)

      Radera
  2. Amelia verkade inte heller ha nått emot snön på uteplatsen när jag var ute och kastade snöboll med henne. Det var när jag lämnade henne ensam ute som det verkade kallt och jäkligt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. herrarna hos mig tycker att det vita fluffet är ett personligt påhopp ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).