måndag 18 januari 2016

Måndagssvammel.

wugl
wugl2

tänkte nästan säga att jag precis stigit upp, men såg att det faktiskt lyckats gå ungefär en timme sedan dess. Tänk om resten av dagen skulle gå på samma sorts raketbränsle? Nåja. Läste om att det kan komma ett stadie i graviditeten där en känner sig ledsen och nedstämd för ingenting och jag gissar att jag tagit mig dit nu. Igår ville jag gråta (det hann komma två tårar innan jag tog mig samman) för att jag insåg att det endast är två veckor kvar av januari. Som att jag på något vis skulle gilla den här månaden? The mind works in mysterious ways. Skulle väl annars tycka att det är bra att januari snart är slut, för då är februari också snart slut med den takten. Efter februari är vi ju nästan i mål. I mål vill en ju komma.

den här veckan ska vi:
- fixa däcket som är trasigt på barnvagnen
- efterlysa spjälsäng på köp- och säljsidorna
- köpa skötbädd
och förhoppningsvis:
- hämta moderskapsförpackningen

sen kanske jag börjar känna mig mer tillfreds (tack hanna 85+ för ordvalet) igen.

6 kommentarer:

  1. Januari har verkligen rusat fram i en skrämmande fart! Har nog aldrig varit med om att denna tråkiga månad gått so fort förut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Men samtidigt känns det som att varje dag har varit avgrundslång - vet inte riktigt hur det går ihop ;)

      Radera
  2. Hej hej, ville mest säga att jag varit här inne ca en halvtimme nu och kommit fram till att du har en fin blogg. Även om min unge hunnit bli snart nio månader så engagerar jag mig graviditeter som om jag själv fortfarande vore gravid. Knäppt men jag antar att det är för att man ändå var gravid ganska länge. Fint ställe här i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej själv! Vad roligt att du tycker det! :)

      Radera
  3. kanske sjukt efter nu men: grattis till graviditet :) Så spännande! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jag är i åttonde månaden nu så kanske lite efter ;) tack!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).