fredag 22 januari 2016

Konsten att äta frukost.

nyatankar
20012016.

eftersom jag är hungrig exakt hela tiden just nu, fick jag igår mitt livs snilleblixt (... jamen jag kanske inte är så snillrik till vardags) och gjorde en burk overnight oats till frukosten idag. Kommer absolut göra det igen, det var gott och jag blev mätt. Konstig känsla. Brukar bara peta i mig någon torr smörgås för att få bort hungern innan lunch och äta en frukt emellan.

jag gjorde ungefär så här:

1½ dl havreflingor
1½ dl kokosmjölk
1 tsk vaniljsocker (för jag hade inget vaniljpulver hemma)
ca 1 dl blåbär
1 banan i skivor
½-1 tsk chiafrön

blanda havreflingorna, kokosmjölken och vaniljsockret i en burk.
Lägg på ett lager blåbär och sedan ett lager banan i skivor.
Toppa med chiafrön (jag mortlade mina innan, så skalet blev lite krossat).
Ställ i kylskåpet över natten eller ät efter några timmar.

2 kommentarer:

  1. Åh, det har jag aldrig testat. Ska göra det någon dag då om du tyckte det var gott, för det låter verkligen smarrigt!

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).