tisdag 5 januari 2016

Kaptenens logg: 05012016.

lilleman
en liten Mandus ogillar snön 03.01.2009.

dricker långsamt dagens första kopp kaffe och kikar på hur mina år har börjat tidigare, i mitt enorma bildarkiv. Samtidigt har jag en omgång tvätt i maskinen, klädde av barnvagnen igår och tvättar idag upp delarna. Kommer vi bara oss för att pumpa upp däcken på den så är den färdig sen. Skönt att ha något klart, känns som att vi har förberett oss noll på att Semlan kommer om bara någon månad. Nåja. Vi hinner. Det är ju ändå cirka nittio dagar kvar. Senast i februari vill jag att vi har skaffat spjälsängen i alla fall, har inte så stora krav på den heller i och med att vi kommer att köpa begagnat.

ställde ett larm till nio i morse men kom mig inte upp förrän cirka en timme senare. Är så himla seg! Så här kan en ju inte hålla på. Va. Nä, precis. Drömde en elak dröm och en dröm där jag måste rädda stora hundar som sprungit bort. Hm. Vad nu det ska betyda. Att jag har livlig fantasi? Möjligen. Nu ska jag fortsätta nostalgibläddra bilder, så kanske det kommer upp ett sådant inlägg på bloggen också. Ja. Så får det bli!

2 kommentarer:

  1. Jag kände lite samma när vi beställde Elmas vagn i februari att vi inte hade någonting åt henne, men mitt i allt stod man där med allt (och lite till) ändå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen precis, det borde ju lösa sig till sist ändå ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).