torsdag 7 januari 2016

I femton minusgrader.

började dagen med ett besök till barnmorskan där vi pratade lite om rädslor och förväntningar inför förlossningen. Tänker att det går som det går och inte är så mycket att egentligen fundera på. Kanske är det dumt att tänka så, jag vet inte. Så gör jag nu, hur som. Barnmorskan sa att de som är oroliga i det här läget brukar bli lugnare ju närmare D-day de kommer och jag måste ju då fråga om det är tvärtom om en inte oroar sig. Hen sa nej, troligen inte. Så. Ja. Vi får se.

efter besöket åkte vi ut till bygget där jag höll ut i cirka en halvtimme innan tårna höll på att frysa av. Då drog jag upp till Östergårds och spelade Bondespelet med Emil. Förresten! Jag har ju inte visat något inifrån huset på länge, Sami har under den här veckan spikat upp all panel i burspråket och det blev så fint! Jag är väldigt nöjd!

på bilden nedan ser du hur det såg ut när det var nästan klart. I den svarta fyrkanten ska vår luftvärmepump fällas in:

20160103_111354

2 kommentarer:

  1. Vad fint det börjar bli :D
    Jag tänkte inte heller så mycket på förlossningen, men det har vi ju pratat om. Var inte nervös över den heller, förrän då natten till måndagen då värkarna satte igång. Men så fort vi kom in till BB försvann nervositeten. Eller där tog väl smärtan över och jag glömde allt annat ett tag >_<

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi tycker det :D

      jamen precis, och eftersom allt är nytt vet en ju ändå inte vad en ska vänta sig och så.

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).