tisdag 5 januari 2016

I början av året, 2008-2014.

åb2008_2
åb2008_1

2008
snöstorm utanför fönstret, virvelstorm innanför bröstkorgen. Började bli skoltrött och livstrött och annars bara trött. Kan bero på att jag inte kunde sova och istället tog mer eller mindre seriösa självporträtt under nätterna. Tittade på serier, gick på bilteori och försökte få vardagen att flyta på utan större motgångar.

åb2009_2
åb2009_1

2009
väntade på någon som aldrig ringde och hela tiden skavde känslan av att inte duga innanför skinnet.

"det finns alltid förlorare. Men dagarna fortsätter passera.
Utan någon. Utan någon som helst att värma min hand.
Så där, som jag är van. Jag gillar det inte, men det fungerar.
Att inte involvera mig. Att inte tänka på vad jag vill ha.
Vad jag behöver. Faller. Är det inte löv, snöflingor
- så är det regnet. Alltid faller någonting, det går inte
att ändra på. Ibland hatar jag dig, lite. För att du inte är
som du var förut. Tycka-om förvandlas så lätt till ogillande,
när man känner sig sårad. Du lovade ju, och det här är
vad jag fick. Jag lovade ju. Och se hur det kommer bli."

åb2010_2
åb2010_1

2010
praktiserade på lokaltidningen via arbetsförmedlingen och trivdes de två första veckorna. Packade ihop mitt rum hos föräldrarna och flyttade ihop med Sami. Kände mig ensam och malplacerad i lägenheten mitt i stan och saknade katterna.

åb2011_2
åb2011_1

2011
första dagarna på året lodade vi mest runt hemma och tittade på Supernatural. Jag var arbetslös och skickade ungefär fem arbetsansökningar per vecka och blev deprimerad när jag aldrig fick något jakande svar. Försökte göra det mesta av kvällarna och skrinnade med vänner utanför Islandia.

"och ännu en gång faller jag handlöst över deras ord
egentligen det de inte säger
det som de inte bemödar sig yttra

för jag spelar ingen roll och de är inte sena att visa det
att bevisa för mig att jag inte räknas dit mer
att de inte kunde bry sig mindre om mig."

åb2012_2
åb2012_1

2012
mådde dåligt och löste det genom att försöka sluta tänka på det. Började året arbetslös igen. Promenerade med Anna på Tellholm i blåsten och hängde med min familj på Bussö. Kände mig väldigt ensam i livet.

"vill radera, radera och radera, ta bort luften under vingarna på den stora svarta orosfågeln."

åb2013_2
åb2013_1

2013
klippte raklugg. Mamma tog mig i örat och drog med mig till doktorn för att försöka ta reda på varför jag hela tiden var så trött och grå, det visade sig att jag har underfunktion i min sköldkörtel. Drog på mig tvåveckorsförkylningen. Praktiserade på Ålands Museum och trivdes hur bra som helst.

åb2014_2
åb2014_1

2014
byggde på huset och röjde på tomten. Påbörjade flytten från Skag till Södersunda. Jobbade fortsättningsvis med studiestöd. Var, som vanligt, förkyld första veckan. Tappade bort någon jag trodde var min bästa vän men tänkte att det nog skulle lösa sig. Vi promenerade mycket runt på Skag, på land och på isen.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att få en tillbakablick på vad som hänt i början av varje år. Älskar såna här sammanfattningsinlägg av tiden (eller vad man nu ska kalla det?).

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen jag med, nostalgiker som jag är ;) kul att du gillade det!

      Radera
  2. Anna ♥ Frisyren från 2011 ^^

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).