fredag 15 januari 2016

Ett snömonster.

snögolf1
snögolf2

. Nu har jag grävt fram bilen igen, på bilderna ovan ser du hur den såg ut innan jag började sopa. Cirka fyrtio centimeter snö täcktes den av, att den nu står i en grop omringad av just de där fyrtio centimeterna behöver vi ju inte tänka så hårt på. Nämen, jag får ju inte anstränga mig så mycket och kan därför inte skotta bort snön runt, så den får helt enkelt ligga kvar tills Sami kan gräva bort den. Eh. Tusans, vilket jobb det var att få ner snön från bilen, hur som helst!

6 kommentarer:

  1. Haha fy sjutton! Jag stod ute och väntade på försenat tåg i 40 minuter i morse och trodde jag skulle dö. Men detta toppade nästan! Vill verkligen inte ha med det där snötäckta vidundret att göra - hur varmt det än blir därinne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, fy! Nä, tror bestämt att vi måste göra rum i vårt pyttelilla garage så jag kan ställa in bilen där istället ;)

      Radera
  2. När jag skulle sopa av min så var det bra att den färdigt stod som i en grop. Nådde bättre upp på taket när jag stod på snövallen runt bilen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. min stod också i en grop men snön runt var bara gjord av puder så jag sjönk bara ner till knäna i den! :(

      Radera
    2. min vall bestod till hälften av högar som plogbilen plogat upp runt min bil, dvs stenhård snö!! kul när bilen skulle ut ;)

      Radera
    3. usch! Nu är det tur att det inte kommit mer snö på ett tag :D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).