fredag 29 januari 2016

En liten tjockis och sådant där.

jordnöt
lilla jordnöten under ultraljudet 10.12.2015.

så har vi idag varit på uppföljningsultraljud och allt såg, som tur var, bra ut. Varför vi har varit in på fler ultraljud är för att de tyckte att Semlans ena njure var förstorad när vi var på vårt första ultraljud, men det har nu alltså ordnat upp sig och doktorn var nöjd. Semlan väger nu 1843 gram (hur de nu kan säga så exakt vet jag inte) och jag känner lite att hur stor tänkte hen bli? Det är cirka sju veckor kvar tills hen är "färdig" och sedan ytterligare några veckor till BF. Kommer ju hinna bli hur stor som helst! Jag var ju dock en rejäl klimp när jag föddes, så hen har ju att brås på, om vi säger så.

när vi var till barnmorskan i onsdags låg Semlan neråt med huvudet, men idag hade hen satt sig på rumpan igen. Förhoppningsvis vänder hen på sig tills det är dags. Det är ju, som sagt, ett tag kvar innan hen ska ut. Nästa - det sista - ultraljudet är bokat till den 10:e mars. Känns fruktansvärt nära men samtidigt hemskt långt bort.

6 kommentarer:

  1. På min födelsedag och allt! Vad mysigt :) Och framför allt skönt att njuren verkar ha "rätt" storlek nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. se där bara! Ja, känns lite som att de har "skrämt upp" oss i onödan eftersom det ändå inte varit ett allvarligt fel ;)

      Radera
  2. Det var ett himla hoppande upp å ner på den där semlan :p Elma låg ju länge med huvudet neråt men hade inte fixerat sig ens när vattnet gick :P

    SvaraRadera
  3. Om det är någon tröst så var det nog ett himla hoppande på vissa tidigare semlor. Så här långt före var det nog ett evinnerligt byngsel upp och ner och hit och dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är faktiskt lite tröst :) ja, det är förbanna som att hen aldrig sover! ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).