onsdag 13 januari 2016

Det virvlar på.

ss1
ss2
försökte fotografera fötterna på trappan, men magen är i vägen fast jag försöker dra in den.

HA! Sopa trappan och stigen till parkeringen? Låt mig torrskratta: HA-HA-HA. Öppnade dörren till verandan och möttes av en tiocentimeters snökant utanför. Sopade av trappan, men fick ge upp och hämta snöskyffeln för att hitta stigen på nytt. Sid följde med mig ner till postlådan och försökte springa bredvid Samis hjulspår från i morse och försvann. Plopp, så var katten försvunnen i snön. Mycket lustigt, tyckte jag. Mycket obehagligt, tyckte Sid.

nu har jag låtit lurvbollarna komma in och tina upp. Tänker låta dem bli lite torrare innan jag öppnar till sovrummet. Så snöiga djur! Förstår inte riktigt hur de inte tar de mest snöfria rutterna när de är ute och spankulerar, rakt ut i drivorna far de. Knasar.

6 kommentarer:

  1. Enligt Simon ska det hålla på snöa såhär till på Söndag, så innan detta slutar kommer ju vi ha snö upp till midjan eller så ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, men det var länge sen det var så här mycket snö, så jag gillar det så länge jag inte behöver fara någonstans ;)

      Radera
    2. Jag hade ju tänkt fara till loppisen där ni bodde förut i stan men det fick vara. Simon kom hem och avrådde mig från att ta bilen :p

      Radera
    3. haha, jag tänker mer att jag kanske kommer ner på vår infart, men jag kommer nog inte upp på den igen ;) på plogade vägar är det ju ingen fara :)

      Radera
    4. Problemet var att när han var hem så var det kaos i stan då det knappt var plogat på någon väg ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).