måndag 7 december 2015

V49.

förra veckan provade jag, som sagt, att köra Lovisas koncept EFOD (ett foto om dagen). Nedan följer alltså historien om min fyrtionionde vecka under tvåtusenfemton. Hemskt spännande (o.b.s! Ironi)! Vi kikar:

01 måndag

måndag och jag steg upp två gånger under morgonen, åkte till ÅHS och köade i vad som kändes som en vecka för att bli dragen på blod. Tjuvlyssnade på mina medväntare och fick öva på mitt pokerface så det inte blev så tydligt att jag lyssnade.

02 tisdag

tisdagen inleddes med att jag höll på att missa ett samtal från min doktor, då hen passade på att ringa fyrtio minuter före avtalad tid och jag inte hade stigit upp än. När jag väl steg upp låg frosten kvar på marken. Spelade lite Sims, tvättade, mixade till en milkshake och tittade på Doctor Who tills Sami kom hem.

03 onsdag

onsdag och jag började jobba igen. Då jag tidigare jobbat på samma ställe var jag inte förvånad att ingenting var klart. Kom hem runt fem, då det var halt på vägen och min bil börjat föra konstiga ljud. Drog av mig byxorna och på mig tightsen och filten och låg i soffan framför Doctor Who resten av kvällen. Bytte även graviditetsvecka.

04 torsdag

torsdagen fortsatte i jobbandets och förvirrandets tecken. Fick till sist tummen ur och bokade klipptid, så om två veckor slipper jag den här himla luggen. På kvällen låg Elvis så slappt och mysigt högst upp på klätterställningen att mitt hjärta smälte. Det finns få saker här i världen som är så gulliga som kattassar.

05 fredag

fredagen segade sig fram och det blev aldrig ljust ute. Regnet stod som spön i backen hela dagen och det kändes som att livet stod stilla. Hade svårt att förstå att det verkligen var fredag också, eftersom min hjärna var helt hundra på att det måste vara onsdag. Kom hem en halv minut före Sami och sen for vi till hans föräldrar på middag.

06 lördag

lördagens förmiddag använde vi till att åka till staden för att kika på golv till huset. Vi for runt till alla ställen som sålde golv och jämförde priser och kvalitet. Till sist bestämde vi oss och for tillbaka och inhandlade några paket. Åt lunch på Sittkoffska gården emellan också, där de lovade att hamburgaren inte innehöll lök... kan ju meddela att det var ljug.
Efter stadsvistelsen åkte vi hem igen, duschade och donade innan vi till sist satte oss i bilen igen och drog ut till Soltuna för att äta julbord med Samis familj. Mycket fint! Fick utveckla ett nytt sätt att äta, så jag skulle få någon valuta för pengarna och orkade hämta mat tre gånger innan det var dags för efterrätten.

07 söndag

söndag och vi packade oss iväg till Bussö. I Ängösund såg vi inte ens remmaren i fjärden, vattnet är så högt och det är hemskt strömt där emellanåt. Vi fick hjälp att dra upp lill-båten på land, då den låg helt i vattnet och guppade. Sami la in golvet i sovrummet/kontoret och det blev himla fint! Mycket bra val, tycker jag. Kvällen avslutades med fil, glögg och Solsidan.

2 kommentarer:

  1. Alltså, jag måste verkligen pallra mig ut till huset igen å kika :)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).