torsdag 10 december 2015

Vecka 24.

v24

som sagt, igår gick vi in i vecka 24 och "firade" det med besök till barnmorskan och sådant. Idag har vi varit på uppföljningsultraljud (puh, långt ord), då Semlan vägrade visa någon annan sida än baken senaste gång. Doktorn var nöjd och tyckte allt såg bra ut, så vi kör väl på det. Om jag förstår doktorns anteckningar rätt väger Semlan nu 605 gram, känns ju minilitet samtidigt som det känns jättestort. Nästa gång vi får se Semlan är någon gång runt vecka 32.

i mitt mående är det väl inte så stor skillnad från förra veckan, förutom att jag mådde illa periodvis under helgen. Beror troligen på att jag är sämst på att äta på helgerna, och det beror på att vi sover lite längre och sen åker vi iväg på byggstrapats, så jag är inte hungrig innan vi farit. Måste bli bättre på att laga en smörgås jag kan äta i bilen.

lukter som fått mig att må illa den här veckan:
- mikrad gäddfärsbiff (för det var slut på kattmat, så de måste ju få någonting)
- kaffet på jobbet, luktar mest bara som gamla sopor

24

4 kommentarer:

  1. Så roligt att få läsa! Har ni barnmorska och doktor på samma ställe hos er? Vi måste åka buss en timme för att kunna göra våra ultraljud vilket är lite drygt. Av den anledningen är det väl tur att man inte får göra så många ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker det!
      Jo, barnmorskan och doktorn finns på samma sjukhus men olika avdelningar. Det har dragits in på hälsocentraler på hela Åland, så jag tror de flesta är hänvisade till vårt enda sjukhus på holmen ;) från vårt blivande hem tar det 45 minuter in till "stan" där sjukhuset är (med bil, tar närmare timmen med buss, men kollektivtrafiken är lite... svajig).
      Ja, absolut - fast det är roligt att få se filuren i magen också ;)

      Radera
  2. Det är någonting med kaffe under graviditet! Det på jobbet luktade ju apa för mig med! Inte för att jag vet om det luktat godare hemma, undersökte aldrig saken :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. kan nog med kaffe annars, men det på jobbet luktar så himmelens vidrigt! Tyckte förstås före graviditeten att det var äckligt ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).