torsdag 31 december 2015

Tvåtusenfemton.

a
jan1
- ritade upp huset till ansökningspapper.
jan2
- bakade morotssemlor.
jan3
- fönstren i hallen sattes på plats.
jan4
jan5
- det var högvatten och riktigt busväder.
jan6
- jag försökte komma över jobbstressen med badkarsterapi.
jan7
- vi plockade ner julen.
jan8
- min nya dator kom och min skrivbordshörna kändes direkt mer komplett.
jan9
jan10
- promenerade på Bussö.
jan11
jan12
- skaffade en låda till Elvis...
jan13
- ... och batterigrepp och fjärrutlösare till kameran.
jan14
- bakade fastlagsbullar.
- var till frisören och blev av med lite hår. 
jan15
jan16
- fotograferade med Åsa på Ramsholmen.
a
- månaden inleddes ensamt då Sami var på arbetsresa till Irland och jag även jobbade för mig själv på grund av sjukskrivningar och allmänt bristfälligt upplägg på arbetsplatsen.
1
2
- bjöd in mig själv på kaka hos Anna.
3
- himlen matchade mitt humör en dag.
4
- kattmys.
5
- bakade tigerkaka.
6
- tog ut min semester innan mitt förordnande tog slut och fick mitt arbetsintyg och en blombukett.
7
8
- Emil fyllde 20.
9
10
- stekte bananplättar till lunch.
11
- bakade kanelbullar och åt till kaffet.
12
13
14
- traskade omkring i skogen även denna månad.
15
16
- i huset drog vi vattenrören på plats.
a
1
- var ledig och tog vara på det genom att dricka kaffe och planera inredning.
2
- bakade syltbullar.
3
- köpte min första läppstift.
4
- drack kaffe i vårsolen på tomten.
5
- blev förkyld och missbrukade Finrexin.
6
- Sid blev attackerad av en annan katt och måste ha krage. Han var inte nöjd.
7
17
- satt ofta på trappan, drack kaffe och filosoferade.
8
- fick ett stressande jobbrelaterat samtal och ritade ett moln.
9
- fotograferade Anna och hennes kula till hennes blogg.
10
- blev bjuden på te.
11
- snödropparna tittade fram.
12
- lekte med lång slutartid i strandstenarna.
13
14
- planterade om blommor.
15
16
18
- målade ägg med tusch.
19
- mina nya Vans kom.
20
- pysslade med header till bloggen.
21
22
- Sami och jag for till Romme och skidade.
a
2
- började månaden med pannkaksmiddag.
3
- babyshower för Anna.
4
- vi röjde och släpade ris på tomten med hjälp av Samis familj.
5
10
- jag hittade blåsippor och lite senare även vitsippor.
6
- Sid snodde bästa platsen på trappan.
7
- Åsa och Oliwer kom över på spelkväll och barnkalasglass.
8
9
- eldade ris på tomten.
11
- kikade på fåren.
12
- gullvivorna hade redan kommit fram på Bussö.
13
- knas-Man.
14
- köpte en fulfin mugg på Emmaus.
15
16
- köpte bil och sålde min gamla turbokruka.
17
- hängde med Emil.
0
1
2
- våren kom på riktigt och björkarna började få löv.
3
- var hos Anna och åt fattiga riddare.
4
- förevigade Annas kula en sista gång, då hennes Räka skulle titta ut i maj.
5
- hade trollhår.
6
- vi pysslade på tomten.
8
7
- Sami och jag firade ettårig förlovningsdag.
9
- Anna och jag var på loppisrunda.
10
- hälsade på årslammen.
11
- körsbärsträden blommade.
- jag började jobba och det var mer kaos där än när jag slutade.
12
- jag fyllde 25.
13
- Anna och Simons räka sa hej till världen och visade sig vara en liten Elma.
0
1
- drack massor av flädersaft med is.
2
- var inte helt på topp på grund av stressen från jobbet.
3
4
5
- Sami hade semester, men inte jag, så jag jobbade på dagarna, spenderade eftermiddagarna med Sami och katterna på tomten och sov hos mamma och pappa på nätterna. Helgerna kunde jag sova med Sami. Hade min arbetsplats fungerat bättre och brytt sig mer om sina tjänstemän (även de tillfälliga), hade de kunnat planera mitt jobb så jag hade kunnat behålla min semester. Är fortfarande arg på dem. Min sommar blev inte speciellt rolig på grund av det här. Fy.
6
7
8
9
- Samis föräldrar gifte sig.
0
1
- Sami fyllde 26.
- tog tjänstledigt från jobbet en vecka.
2
3
4
- följde med på utflykt med min familj.
5
- Anna bjöd på rabarberpaj.
6
7
- kikade på sommarstormen med Sami och Elvis (som mest tyckte vi skulle gå därifrån).
8
- plockade sjukt mycket blåbär och åt paj efter paj.
9
- spelade Bondespelet.
10
11
- sista kvällarna under ledigheten.
13
- fotograferade Elma.
14
- började jobba igen.
0
1
- letade svamp i skogen.
- plussade på stickan och hela graviditetsäventyret började.
2
- Christopher och Alexandra gifte sig.
3
- var förkyld och asig i en vecka.
4
- lånade hem Rufus, tyvärr fungerade han inte ihop med våra katter.
5
6
- började riva taket på huset.
7
- var ofta hemma från jobbet då jag bara spydde.
8
- taket lyftes!
0
1
2
- gick på Elmas dop och hamnade även på Anna och Simons bröllop!
3
4
- ena sidan av taket var klart.
- var till Åbo på KUB-test.
5
- drack glögg hos Anna.
6
- besökte Ollas under öppna gårdar för att kika på mamma.
7
8
- blev påtittad genom köksfönstret.
9
10
- Emil och jag plockade svamp i skogen.
0 okt
11
1
- började månaden med spel, varm choklad och bullar.
2
- fotograferade stjärnorna.
3
- jag slutade jobba för den här omgången. Eh.
4
- såg och förevigade mitt första norrsken.
5
- taket färdigt höjt på huset och skorstenen förlängd.
6
7
- stilla dagar rullade förbi.
8
- vågade börja ta magbilder i vecka 16. Tyckte att det här var en stor och tydlig mage? Va.
9
- Anna bjöd på brunch.
10
- ytterpanelen lades på den utbyggda delen av huset och i ett rum kunde vi tända en lampa på en knapp!
11
12
- tittade mycket på Gotham på Netflix och bakade kaka som snacks.
0 nov
1
- tror det var soligt cirka en dag i hela månaden.
2
- vi "avslöjade" vår "hemlighet" på sociala medier.
3
- jag planerade virka en filt. Har inte gått så bra.
4
- stor del av månaden tillbringades i soffläge med flufforna.
5
- Anna bjöd på julig brunch, så gott!
6
- vi fruhippade Anna.
7
8
- bodde på Bussö hos mina föräldrar en vecka.
9
- på huset var taket plåtat och Sami satte in ännu ett fönster.
10
11
- Sami, Åsa och jag for på lillajul-marknad på Jan Karlsgården.
12
- lill-granen var pyntad och klar.
13
- det blev första advent.
0 dec
1
- jag började jobba på 60 % av heltid och hade inga arbetsuppgifter.
- var till Soltuna på julbord med Samis familj.
2
3
- bakade lussebullar till luciamorgon.
5
- jag fick äntligen tummen ur och gick och klippte mig.
6
7
- började få en liten kula.
8
9
- fjärde advent julpysslade vi och slog in paket.
10
11
- hade glöggkväll med Anna, Elma och Linnea.
12
13
- i mellandagarna befann vi oss på bygget.
14
- tog några porträtt på Emil och mamma.
- avslutade min tid på jobbet.
15
16
17
- nyårsafton spenderades med Åsa och Oliwer. Vi åt middag, spelade och kikade på fyrverkerierna.

6 kommentarer:

  1. Åh. Jag vill bo lite hos er och dela er vackra vardag. Kram.

    SvaraRadera
  2. Wow vilket år och vilka fantastiskt fina bilder! Jag gillar särskilt den på katten som står på en sten och blickar ut över havet - kändes väldigt Tove Janssonsk.
    Men alltså framför allt blir jag nästan gråtfärdig av ert hus! Vilken otroligt vacker byggnad! Och så fint det ligger. Fyyyy vad jag längtar ut i skogen och bort bort bort från stan. Detta rörde mig i hjärtat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så jättemycket! Vilken fin kommentar <3
      Huset blir troligen ännu lite finare när hela ytterpanelen är lagd och rätt färg är på :) ja, jag längtar också ut till skogen och önskar vi var klara nu!
      Puss på dig!

      Radera
  3. Ja jösses, vilket år det har varit! :) Massor med fina bilder :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, herregud. Tack! Även om de blev rätt många färre i den här sammanfattningen än tidigare år :/

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).