torsdag 10 december 2015

Torsdagslistan.

1tl

Var är du nu?
hemma, sitter framför datorn och väntar på att Sami ska komma in från blåsten.

Vilken tid gick du upp idag?
06:40.

Vad ska du göra i helgen?
åka till bygget, sova som en gris, gå på julmarknad, fara till Hammarland på kaffe. Sådant.

Hur brukar du ta dig fram?
med bil eller till fots. Tycker bäst om att gå, nu lite långsammare än annars.

När kräktes du senast?
i måndags. Uppenbarligen gillade inte magen Panadol före frukost.

Vad lyssnar du på för musik just nu?
julmusik, så klart.

Var fick du dina senaste pengar ifrån?
A-kassan, sorgligt nog. I slutet av den här månaden bör jag få från jobbet.

Det roligaste i ditt liv på länge?
janå, graviditeten är ju ganska rolig ändå. Även om den är läskig ibland.

Senaste alkoholintag?
vem vet? Ingen vet. Förra året kanske? Jag dricker i princip inte alkohol. Alls. Party pooper som jag är.

2tl

Vad har du på väggarna i ditt sovrum?
tyg, fotografier, kaffetavla, tavla av en rödhårig flicka och en spegel. Tror jag.

Vad såg du senast på tv?
Bonde smeker älg!

Vad gjorde du igår?
jobbade, gjorde ärenden, var till barnmorska och fördrev tid hemma innan Sami kom hem från bygget.

Vad var din senaste utlandsresa?
... vi var väl till Sverige och skidade i mars, kanske?

Talar du fortfarande med den senaste du kysste?
jodå. Ibland känns det som att munnen går i ett när vi är tillsammans.

3tl

Vem snackade du med senast?
Sami och katten.

Tycker du att det är jobbigt att ringa någon du inte känner?
hundra gånger ja. Mejlar allra helst till alla.

Har du borstat tänderna idag?
det har jag faktiskt.

lista via Jenna.

4 kommentarer:

  1. Din choklad på bilden såg mycket godare ut än den i min mugg, men den i min mugg är ganska god :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah, om jag inte missminner mig är det nog pirkkas choko cappuccino jag hade i muggen där, men den är ju god ;)

      Radera
    2. Det jag drack igår var Alpros kokosdryck med chokladsmak :p Smakade och doftade smält bounty ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).