onsdag 30 december 2015

Tjugoåttonde till trettionde.

bb1
bb3
bb2
bb4
bb5
bb6
bb7
bb8
bb9
bb10

eftersom Sami är ledig nu, har vi passat på att vara så mycket på bygget som bara möjligt. I förrgår och igår var det spegelblankt och frostkallt ute, så fint! Skönt med lite vitt på marken, i bristen av snö. Vi har valt handtag till innerdörrar, hämtat resten av golvet till nedre våningen, eldat upp en brädhög och börjat med att färdigställa burspråket. I början av nästa år kommer altandörren och fönstren till andra våningen på plats, börjar verkligen bli dags för det nu.

imorgon är det nyårsafton och jag måste jobba mina fem sista timmar. Sen är det helt slut. Över och finito. Gjorde upp planer med Åsa och Oliwer om middag, brädspel och stadens fyrverkerier. Blir lagom, känner jag och min trötta kropp. Nu har Sami installerat ett nytt element (batteri) i duschrummet, så jag ska snart gå och duscha utan att frysa ihjäl. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).