tisdag 15 december 2015

Så blev det klippt.

började dagen med att slira (det är så himla halt på vägarna!) in till stan och promenera så långsamt jag kunde till frisören. Måste gå så försiktigt och liksom vagga lite, för annars drar det i magen. Lite jobbigt, eftersom jag nu tycker om att promenera i vanliga fall. Nåja. Kom till frisören cirka en halvtimme före min bokade tid, som tur var fick jag sätta mig ungefär tjugo minuter före jag hade bokat, så jag slapp vänta ändå. Min frisör blev chockad över hur långt mitt hår hade blivit sedan vi sågs sist, men det kanske inte är så konstigt. Var ju senast dit i januari. Eh. Hen frågade vad jag hade för planer med håret och ... jag har ingen plan. Enda orsaken till att det blivit så pass långt är för att jag inte kommit på vad jag vill göra med det än. Tycker egentligen inte om att ha långt hår, det är bara i vägen. Fick i alla fall det slitna bortklippt och luggen kortad, så nu är jag good to go i ett år till. Om jag inte kommer på en plan.

efter frisörbesöket for jag till ÅHS och blev stucken i armen, imorgon ska min doktor ringa klockan åtta. Right. Någon gång runt åtta, i alla fall. Imorgon är det också, i vanlig ordning, dags för jobb. Har inte riktigt vant mig vid det här sextio-procentandet. Blir förvirrad och tror det är söndag idag. Igen. Nu väntar jag på att Sami ska komma hem från bygget. Håh. Tycker inte om att vänta. Har så svårt att sysselsätta mig emellanåt.

kli1
kli2
så här ser håret ut nu, utan styling och sådant. Ungefär fem centimeter kortare i topparna. I like.

6 kommentarer:

  1. Så fint! Påminner lite om hur min mamma såg ut när hon var yngre <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, vilken fin kommentar <3 puss på dig!

      Radera
  2. Jättefint blev det :D Jag borde också komma iväg och fixa mitt hååår. Sist jag gjorde det var 17 april så :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack :D ja, herregud, jag var senast 27 januari så det var absolut dags ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).