lördag 5 december 2015

Pre-julbord och post-julbord.

fufilur2
två nissar före julbordet.

nu har vi kommit hem från Soltuna (med andra ord har vi "virri å firri", om en nu vill vara så dialektal). Jag lyckades äta rätt mycket under en längre tid, brukar annars veva i mig maten på en kvart och ha ont i magen resten av kvällen. Som att jag skulle vara uppvuxen i en familj med för mycket folk och för lite mat. Stämmer inte riktigt. Nåja. Nu blir det att vila bredvid magen en stund innan ... vi ska gå och lägga oss. Spännande gänget. Imorgon ska vi börja lägga lite golv!

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).