söndag 13 december 2015

Lucia.

l2
l3
l4

igår drog vi ut till bygget efter en liten sovmorgon, Sami satte in första innerdörren och det blev så fint, så fint! På kvällen körde vi hem och satte genast igång med bakandet av lussebullar till morgondagens luciamorgon. Klockan halv tolv på kvällen var de klara. I morse steg vi upp, kokade upp glöggen och dukade fram lussebullarna framför luciamorgon på TV4. Mysigt. Tycker nästan bättre om lucia än om julafton. Kanske det blir annorlunda nästa år, när vi ska vara tre istället för två.

på agendan idag: julmarknadsbesök, bildleverans, kaffekväll och kaminhämtning.

glad lucia och trevlig tredje advent på er, hörni!

l1

6 kommentarer:

  1. Aj attans också! Nu kom jag på att vi ju har glömt tända det tredje ljuset idag!! :o

    SvaraRadera
  2. saffran är en av de grejerna jag saknar mest med sverige alltså. ska FROSSA om två veckor.

    SvaraRadera
  3. Jag känner lite liknande inför julen. Den lär bli roligare med åren nu när Elma blir större :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen precis, det är väl ändå för barnen man har traditionerna tänker jag :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).