onsdag 18 november 2015

We're halfway there.

halfway

precis som bilden ovan säger, har idag halva graviditeten passerat. Jag har alltså varit gravid i 140 dagar. Knäppt. Det har funnits dagar då jag knappt märkt att jag tillverkar en annan människa, ju mer hen rör på sig i magen desto mer tänker jag förstås på det. På senare tid har jag tänkt på det dagligen, antagligen för att jag inte har så mycket annat att fokusera på.

idag ska vi till barnmorskan, vägas och lyssna på hjärtat. Gillar väl inte riktigt det här vägandet hit och dit, men jag förstår ju att det är svårt att väga Semlan på något annat sätt. Kan ju inte riktigt plocka ut henom riktigt än. Eh. Blir nog bra, hur som.

förresten, är det något speciellt du skulle vilja att jag skrev om min graviditet?

2 kommentarer:

  1. gäärna veckans mage men tillhörande text om funderingar/känsla som varit aktuella just den veckan eller bara allmänt :)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. janåmen det ska jag väl kunna åstadkomma! :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).