fredag 20 november 2015

Vecka 21.

v21
"så här har jag sett att man ska stå" / "jomen jag lovar! Alla står så! Jag har sett!"

i onsdags gick vi in i vecka 21, skulle säga att jag mår rätt bra ännu. Faktiskt. Emellanåt har jag lite ont i ryggen som avhjälps med att jag lägger mig på rygg på golvet, men det är faktiskt inte så farligt. Än. Eller, jag vet inte. Har ju hört historier. Nåja. Halsbrännan visar sig då och då, mest på eftermiddagen och kvällen. Har en receptfri tablett mot det som hjälper lite. Tänker att lite är ju ändå mer än inget. Illamåendet har lagt sig till största del, om jag blir hungrig kommer det dock tillbaka. För mig fungerar det alltså att småäta under dagen, inte bra för tänderna, men det är det ju faktiskt inte att spy heller. Så att. Har känt rörelser inifrån ett bra tag redan, små bökar och buffar under dagen, mysigt! Sami har inte lyckats känna dem riktigt ännu, det är som att Semlan går och gömmer sig så fort han sätter sin hand på magen. Snart, nog!

en knasig sak: det här har hängt med under ungefär hela graviditeten, men jag reagerade inte på det så mycket först. När jag börjar bli "för" hungrig så nyser jag. Kan både dubbel- och trippelnysa. Det var inte så roligt då jag vomerade (sorry not sorry) alla morgnar, då det liksom triggade den reflexen. Numera berättar det mest för mig att om inte jag äter nu nu nu kommer jag börja må dåligt. Praktiskt, förstås, men jag förstår inte riktigt kopplingen.

igår införskaffade vi, som sagt, Första boken om mig och i och med det, kändes det hela ännu mer verkligt. Jag hoppas allt går bra. Jag hoppas verkligen att vi får träffa vår nya familjemedlem i april. Jag längtar efter det.

21

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om det är riktigt vettigt av mig att bli sugen på en ny graviditet när jag läser dina gravidinlägg :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahahaha, jag blev ju ändå lite inspirerad av dig när du väntade Elma - även om jag redan hade börjat skaffa barn då om det bara var jag som bestämde ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).