måndag 9 november 2015

Kaptenens logg: 09112015.

t1
t2
05112015.

klockan är inte ens två och jag har redan duschat och haft besök av mamma och Emil. Alltså. Jag duschade före de kom, inte med dem. Det hade ju varit underligt. De hade med sig sallad från Choklad, alltid lika gott! Efter att de åkte vidare har det börjat regna. Fruktansvärt vad tråkigt väder det är just nu! Tror det var sol förra veckan i några timmar, efter det har det bara varit grått. Förra året hade det redan kommit en omgång snö vid den här tiden. ... Inte för att jag uppskattade det heller, förstås. Aldrig är en riktigt nöjd.

min telefon har fått spunk, för att jag ska kunna höra vad den i andra ändan säger måste jag använda högtalaren. Wäh. Skulle inte varken orka eller ha råd att köpa en ny lur just nu. Får helt enkelt försöka ge den lite smisk och se om det hjälper. Så fungerar elektroniska apparater, va? En kan använda våld för att de ska lyda? Jamen, det tycker jag nog.

nä, nu ska jag se några avsnitt Doctor Who och äta ett brass satsumer. Ehe. Häj!

2 kommentarer:

  1. Ja, tack för lunchstället och sällskapet. Mycket trevligt. Vi fick gjort det vi skulle i staden och i fråga om handling. Fint att det är uppehåll nu i alla fall. hoppas det håller i sig ett tag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det samma! :) ja, det var ju nästan sol imorse! ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).