tisdag 17 november 2015

Ett projekt.

stvrvh

de som känner mig vet att jag i princip saknar tålamod, jag vet att jag gör det. Ändå har jag tänkt försöka mig på att virka en filt innan Semlans vräkningsdatum. Det jag har tänkt är mormorsrutor i grått och vitt, men det var mycket svårare än jag från början trott. Jag provade en stund igår, innan huvudvärken tog över. Det börjar bra, men när jag ska börja med den andra sortens maskor blir det kaos. Tror jag behöver konsultera min privata virkningsmästare (läs: mamma) innan det blir till något.

4 kommentarer:

  1. Men åh, vilket härligt projekt och vilken lyx attt ha en mamma som är proffs att fråga när man behöver hjälp. Är bombsäker på att du grejar detta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, verkligen! Min mamma är ju hantverkare och säljer sina handarbeten, så jag tänker att hon blir glad att jag ändå försöker ;)

      Radera
  2. Jag minns när jenny skulle lära sig sticka/virka. Syslöjdsläraren kunde inte lära ut bara för att Jenny var vänsterhänt, så det var mamma som fick lära henne istället :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, herregud. Tror de helt enkelt inte orkade anstränga sig för den enskilda individen, de där lärarna. Jag tappade ju intresset helt på syslöjdstimmarna, men nu tror jag det kanske ordnar sig bara mor får lära mig ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).