onsdag 3 december 2014

Wish away your nightmare.

sitter och redigerar bilder och håller på att få i nerverna på min dator som bara vill gå och hänga sig. Bilder laddar som Internet på nittiotalet och jag svajar på gränsen mellan att tålmodigt vänta och att ta närmaste hårda föremål och smälla i datorn. Eftersom att jag är jag, är jag alltid närmare det sistnämnda. Jag avskyr att vänta och känner frustrationen i magen när Photoshop laddar bilder. "Läser in JPEG-format" eller vad tusan den nu säger. Så väntar man. Och väntar. WÄH.

för övrigt har vi fått väldigt många skilda bud om hur vi ska göra med julbelysningen på jobbet. Igår fick den vara på. Idag ska den vara avstängd. Det kanske låter som ett litet problem och är väl också det, men det är så himmelens irriterande! Vi ska spara på strömmen och gör vi inte det kan vi få ransonera. Alltså. Va. Va. Vet inte ens vad jag ska säga om det. Känns som att vi har gått femtio år tillbaka i utvecklingen. Vill också bo mot Lumparlandshållet och inte vara berörd av det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).