onsdag 3 december 2014

Onsdagsfrågor och onsdagssvar.

1. hur ser det ut om du ritat ett hus på en minut?
så här. Standardstugan, typ och ungefär.

2. kan jag få se vad du åt till lunch i dag?
nej, men du kan få se min middag.

uppvärmd risgrynsgröt med kanel, socker och mjölk.

3. vad gör dig glad?
färger, ljus, blommor, mönster och former, vänner och djur. Det mesta som inte är dovt och grått, hårt och kallt, alltså.

4. vad skulle du sysselsätta dig med om du hade obegränsat med pengar?
jag skulle satsa på att skriva klart min bok (känns som att alla skriver böcker idag, men jag har faktiskt hållit på sedan 2003. Är en sådan perfektionist med vad jag skriver). Så skulle jag jobba hemifrån med att författa, illustrera och fotografera. Skulle ta mig tid för att promenera och mysa med alla djur jag har råd att hålla. Eh.

just de här djuren skulle jag väl inte skaffa, men de är mysiga i alla fall. Tror det är pappa som tagit bilderna.

5. vilken är din roligaste historia?
jag vet inte. Det har väl inte hänt så hemskt mycket av historieberättarvärde i mitt liv. En rolig historia jag gillar:

Under en busstur kommer en liten gumma fram till chauffören och frågar om han vill ha nötter.
Chauffören tackar artigt ja och tar emot nötterna, gumman går tillbaka till sitt säte.
Efter ett tag kommer gumman tillbaka och samma sak händer.
Tjugo minuter senare kommer gumman fram till chauffören och bjuder honom på ännu en näve nötter.
Chauffören vill inte ha fler nötter och frågar: "vill du inte ha dem själv?" varpå gumman svarar:
- "Nej, jag tycker bara om chokladen som är runtom."

typ.

6. vilket är ditt favoritplagg?
äsch. Kläder. Jag gillar min långa "jeans"skjorta. Jobbigt när den behöver strykas, bara.

man kan ju ignorera att jag har hållning som en ostbåge om man vill.

7. vad önskar du dig i julklapp?
om vi låtsas som att jag har massa människor med bottenlösa bankkonton som vill ge mig presenter:
- skålar till mina muminmuggar
- ett sådant här objektiv
- batterigrepp plus batteri till min bebis
- köksbord med 6 stolar till.
- Marimekko-tunikor (till exempel: den, den, den och den)
- En Toyota Yaris
- De här skorna
- Clipperte

annars tar jag gärna emot choklad.

8. vilka tre egenskaper är viktigast hos en vän?
först och främst ska den ju gilla mig, men en blandning av humor, allvar och omtanke.

9. vad gör du när ingen ser på?
pratar med katterna som att de är mycket tysta små människor. Det gör jag förstås när andra ser på också.


10. vilken är din (hemliga) talang?
jag är inte så hemlig av mig. Kan dock göra mycket underligt. Är rätt så överrörlig, om vi säger så.

frågor via Wilderness.


Frida ville lägga till en fråga: 11. Vilken är din absoluta favoritkaraktär från en film?
nu är det ju en serie (filmen var lite sisådär), men jag säger ändå: Veronica Mars.

6 kommentarer:

  1. SV: ha ha! Tack! Ändrar bums till får ;) var väldigt osäker när jag skrev getter! haha!

    SvaraRadera
  2. Är det den hästen jag tror att det är?? Kan bara inte minnas namnet D:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, det tror jag nog - vi köpte henne av din mor. Silja hette hon, världens finaste häst <3

      Radera
  3. Hahaha alltså jag dööör av den där historian. Så rolig och så otroligt äcklig! Haha.

    Skulle gjort precis som du om jag hade haft obegränsat med pengar. Så, bra svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen visst! Gillar äckliga twister (... vilket lät äckligare än det egentligen är) :D
      Mhm, tror det börjar bli dags att vinna några miljoner på lotto ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).