måndag 1 december 2014

Lilla jul-marknad på Jan Karlsgården.

i lördags var Åsa, jag, Sami och resten av Ålands befolkning på lilla jul-marknad på Jan Karsgården.
vid dansbanan träffade vi på min storebror med familj.
de här gulliga var så klart med, Ida och Moa.
Sami tyckte att Åsa och jag var ologiska med hur vi tog oss igenom marknaden, ehe.
så bestämde vi att vi hade sett och köpt allt vi skulle...
... och avslutade marknaden med den obligatoriska Ledholmaren.
på vägen tillbaka stannade vi vid Chipsens fabriksförsäljning där Åsas syn på pandor för evigt förändrades.
sen åkte vi till min storebror och drack kaffe, de här bilderna är från när vi körde hemåt igen.
och så här såg jag ut i lördags. Så det så.

4 kommentarer:

  1. Så fint! VIlken fantastisk byggnad på första bilden. Hur gott var det nu då att få äta sötsaker och dricka julmust? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det har blivit en riktigt mysig tradition att fara på! :D Byggnaden på bilden är Kastelholms slott, Ålands enda slott :D
      Alltså ... SÅ. GOTT! Överåt mig på Fazers mintchokladpraliner på cirka tio minuter ;)

      Radera
  2. Vad mysigt med marknad :)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).