tisdag 2 december 2014

Julbord på Silverskär.

i söndags for vi till Silverskär med min familj.
när man ska till Silverskär måste man åka båt och det var ganska kyligt. Som tur är serveras det glögg och pepparkakor (och brända mandlar!) i första huset. De andra som kom samtidigt som oss i ett större gäng verkade vara släkt hela högen.
det här är enda bilden jag tog där vi åt. Blev hur som helst mätt som ett spån.
mamma efter maten.
efter maten och lite vila traskade vi genom skogen till lusthuset. Sjukt fin utsikt.
Sami och jag. Den här bilden tog Emil.
min lill-familj.
intressanta grejer. Pappa berättade rövarhistorier om världens största gädda han fiskat upp en gång.
sen fick det vara nog och vi packade oss på båten tillbaka.
så körde Emil hem oss. Klart slut!

2 kommentarer:

  1. Fin färd i år också. Det mest kyliga var nog de blöta bänkarna på båten, när man missade flythalarna som skulle ligga över det blöta. Båda kallt och blött blev det där bak. Nå, det blev torrt också och maten var god :)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).