måndag 1 december 2014

Bilar och dubbelbottnade kastruller.


idag tog vi min turbokruka (bilen) på besiktning och gick prickfritt igenom, fina lilla pärlan! Jag är alltid så onödigt nervös för sådana här saker, wäh. Efter besiktningen kändes det inte värt att fara tillbaka på jobb, så jag for hem och satte nästan direkt igång med grötkoket. Sami och jag var båda sugna på risgrynsgröt idag och eftersom vi har en dubbelbottnad kastrull, är det egentligen bara att lägga igång gröten och gå därifrån. Bekvämt. ... sa jag och så kokade det över lite. Oh well. Gröten blir inte bränd i kastrullen i alla fall. Att hela huset osar är ju en helt annan grej. Damn you, mjölk på plattan!

nu: veva i kastrull!

4 kommentarer:

  1. Bra bra, clio den medhårs så håller den väl åtminstone nån mil till ;)

    Nej, mjölk på plattan är ingen höjdare.

    SvaraRadera
  2. Det där är världens bästa uppfinning! :)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).