torsdag 20 november 2014

That pretty much sums it up.


idag har filurerna ovan bokat sig resa och hotell i Stockholm en helg i december! Ska försöka fundera ut vad som behöver julshoppas och fixa det då. Vet dock redan vad några ska få. Vissa ska få stryk, till exempel! Nä. Inte så. Det är väl ändå nu man ska börja vara snäll ifall man har en peeping tomte i omnejd? Eller? Jag har dock aldrig riktigt gillat tomten. Förstod ganska tidigt i livet att det var en karl med förställd röst i gummimask. Inte okej. Det värsta var när tomten brukade visa sig ett litet tag före julafton och kika i fönstren. Så obehagligt. På julafton, före julklappsutdelningen, brukade han springa runt huset och knacka på fönstren och skramla med fönsterhakorna och där satt en liten hanna med stressklumpen i magen. Kommer knappast ha jultomte om jag någon gång lyckas yngla av mig. Är ju själv ärrad för livet.

... oklart hur jag kom in på det nu. Nåja. Är fe-ruktan-svärt trött idag. Vaknade lite tidigare än vanligt för jag skulle åka med Sami till jobbet då min bil var på service. Så hade vi möte på jobbet och efter det var det dags att börja dagen. Fånga dagen? Nej, att hjälplöst se på hur dagen rinner förbi utan att jag ens hinner tänka en enda kreativ tanke. Jag åt lunch med mamma och en halvbedövad pappa (som varit till tandläkaren). Så blev det vårdstrejk på Åland och jag kan ju glömma att jag får min vidareremiss snart. Det hjälper inte mig, det här. Inte alls. Vi hade ganska lugnt på jobbet och tittade ut genom fönstret när sjukskötarna tågade förbi. Jag jobbade sedan till halv fem och då kom Sami efter mig och vi for till apoteket och hämtade ut min medicin. Efter det åkte vi ut och hämtade min bil.

när vi kom hem lagade vi middag och efter det har jag druckit upp min chokladmjölk. Det är inte godis, har jag bestämt. I förrgår var jag så desperat godissugen att jag åt jordnötssmör rakt ur burken. Illa. Jag fantiserar om mjuk pepparkaka, lussebullar, knäck, Fazers blå, chips, julmust och sådär. Bara åtta dagar kvar nu! Sen. Sen ska jag äta så mycket godis att jag mår illa. Gissar dock att det händer ganska snabbt. Ehe.

4 kommentarer:

  1. Men, vad struligt med strejk och allting. Låter i alla fall hur mysigt som helst med en stockholmstrip :)

    Är det en åländsk tradition eller bara din familjs egna? Låter i alla fall SÅ mysigt. Vill också införa det :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Jag förstår ju varför de strejkar men det känns ändå som att det är fel människor som lider av det :(
      Vi hoppas på det, den här gången ska vi bo lite mer mitt i Stockholm så det blir nog finfint!

      det är nog en finländsk tradition (även om jag nog gärna skulle claima den som åländsk). Det är det också och det tycker jag absolut att du kan göra! Googla på lilla jul Finland så får du mer info och kanske lite inspiration :D
      Lilla jul firas nästa helg, du hinner börja i år ;)

      Radera
  2. Jag vill också ha mjuk pepparkaka! :D

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).