tisdag 18 november 2014

Står emot frestelser och sådant där.


har mest snurrat runt på kontorsstolen idag och ojat mig över mitt paper cut jag fick igår när jag kuverterade. Blev sårad i striden, så att säga. Det här med att inte äta godis eller bakelser i november har gått helt okej hittills, men nog har det frestats från höger och vänster ändå. Bara för att jag bestämmer att ta ett uppehåll med sötsakerna ska alla bjuda på tårta. Alltså. Gratis. Inte okej. Hade jag haft sämre självdisciplin hade jag antagligen mådat nunan full. Men jag har tydligen inte ett sådant bakelse-problem som jag trodde jag hade. Alltid något.

annars går jag mest och ser fram emot en massa saker som det inte är så hemskt hemskt länge kvar tills händer. Det börjar med lilla jul-marknad, fortsätter med lilla jul-lunch med min familj och sedan weekend i Stockholm och efter det är det redan dags för årets glöggkväll med MK06-riddarna. Följande är ju julafton och nyår. Det är tammetusan inte mycket kvar på det här året längre. Skönt. Jag ser fram emot tvåtusenfemton. Året då jag ska bli frisk (skrev "fisk" först, känns ju ungefär som ett lika lättuppnåeligt mål just nu). Året då jag ska bli lite mera hanna igen.

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).