fredag 28 november 2014

Mot strömmen.

så öppnar julgatan ikväll men vi fick inte ens tända ljusstakarna på jobbet. Hm. Typiskt. Bara för att det var ännu ett strömavbrott imorse blev vi beordrade att spara på strömmen och inte tända julbelysningen på jobbet. Det hjälper säkert. Ikväll kommer alla hem från jobbet och tänder julbelysningen och sätter igång att laga till lilla jul-maten. Det är bara att ladda upp med stearinljus den här helgen, först på onsdag sätter de tillbaka sverigekabeln. Huh. Jaja. Bara Sami kommer hem så ska vi fara till stan igen (I must be crazy) och handla ljus till vårt hus. Inte så mycket för överlevnaden, mer för adventsljusstaken. Sen blir det middag hos hans föräldrar.

för övrigt tycker jag att det här inte kom en dag för tidigt. All kärlek måste ju förbanna vara bra kärlek.

4 kommentarer:

  1. Bwahahaaaaa säger jag om den saken. Älskar Åland men de senaste dagarna har jag varit sjukt nöjd med att befinna mig på andra sidan Sverige. Här har vi el minsann.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja, eller så kunde man befunnit sig i Lumparland som också hade ström ;)

      Radera
  2. Det blev passligt att vara borta från staden utan ström, ser jag. När vi for iväg i onsdags for strömmen när vi kom till Västra hamnen. Fick konstatera att det inte är alldeles lätt att hitta parkering och att ta sig till hamnterminalen när nästan inget lyser. Mannen vid ratten (statyetten) tornade upp sig som en svart klump i det nästan lika svarta mörkret. Hemma har det väl varit ström hela tiden, men ändå. Nu är samhällen rätt beroende av ström idag.
    Och det där med kärleken, har aldrig förstått varför det har varit så svårt att få genom, det är väl de berördas ensak och skadar ingen. Så bra att det nu funkar.

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).