måndag 24 november 2014

http://hannaforbanna.blogspot.com/2014/11/mandag-och-muminmuggar.html

måndag, schmåndag och jag körde till jobbet i riktigt snuskigt väder. Blåst och regn. Allt är grått. Hm. Är väl knappast varken den första eller den sista att konstatera det. For hem lite efter tre och sjasade på gul-katten som trakasserar mina bortklemade fyrfota lurvdjur, ingen får bråka med mina katt-barn! Sedan jag kom hem har jag tagit tag i något jag lovat Anna att göra i ungefär hundra år: fotografera mina muminmuggar och lägga upp dem på bloggen. Nu är det klart. Bara det att jag tycker mig sakna skålar? Jag vet inte. Är så himla förvirrad ibland.
Vill du se vilka muminmuggar jag har i min ägo, finns de på den här sidan. Och nej, jag samlar inte. Alltså - på riktigt. Jag samlar inte. De har blivit så många för att jag är svag för sådant som är fint. Ehe. Nu har jag dock lagt band på mig. Behöver inte fler (förutom den här). Skulle bara vilja ha skålar till muggarna jag redan har.

jaha, en månad kvar till julafton och inte ens en vecka tills jag får äta godis! Hurra, hurra! Håller även på med årssammanfattningen och har nu kommit fram till juni. Så. mycket. bilder! Tur att det är roligt, annars hade det förbanna inte varit värt det. Ehe. Nåja, jag är inte längre orolig för att det inte blir någon sammanfattning i år, i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Jag ugår från att det är där det står +skål, så har du skålen redan? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, och förhoppningsvis stämmer det också ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).