torsdag 27 november 2014

Lite hjärnavbrott också.

det verkar ha varit avbrott på flera ställen än bara Kraftnät igår. Till exempel: i min hjärna. Hade tydligen glömt skriva upp beslutsnummer i postboken och hur jag hade räknat fram en summa och sådär. Körde hem efter jobbet och kände mig som en crazy person då jag kikade in i ungefär alla hus vid vägen för att försäkra mig om att elen var tillbaka. Avskyr att inte ha vedeldad köksspis, vi ska ha det i vårt hus sen. Så är jag uppvuxen och jag vet ju hur handikappad man blir utan el annars. Helst skulle man ju ha sitt eget lilla vindkraftverk, ehe.

idag har jag huvudvärk och på jobbet funderade vi på julpynterier (... känns ju passligt när vi har blivit uppmanade att "spara på strömmen"). Det är svårt att komma i stämning, tycker jag. Vi har inte ens plockat fram ljusstakarna ("ljusbågarna") här hemma, och det är lilla jul på lördag och första advent på söndag. Jag vet inte vad det är. Kanske det är det här året? Jag tycker vi skyller på året. Nåja. Imorgon är det endast en dag kvar tills jag får äta godsaker igen. Tycker ändå att det här experimentet varit givande. Jag är inte lika beroende av choklad som jag trodde, till exempel. Jag bara tycker det är väldigt gott. Alltid något.

så blev det här ett bildlöst inlägg, för jag försöker uppdatera camera raw på mitt Photoshop och det verkar vara svårare än jag tänkt. Bara för att jag för en gångs skull fotograferade i raw. Wäh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).